“Corre i fes salut” ens apropa l’atletisme a casa

“Corre i fes salut” ens apropa l’atletisme a casa

Les tres jornades virtuals, organitzades per corredors.cat, va tenir el plat fort ahir amb la taula rodona on eren presents atletes com Marta Galimany, Carles Castillejo o Jaume Leiva

L’associació atlètica corredors.cat és una de les que en aquests dies de confinament està creant activitats interessants per a tots els amants de l’atletisme. Les més importants son una sèrie de xerrades (o taules rodones) on es debat amb atletes coneguts i persones relacionades amb el nostre mon els temes dels dia a dia. En el primer vam veure el testimoni de persones com Mar Roig (fisioterapeuta) o el dr. Daniel Brotons (especialitzat en medicina esportiva).

En aquest segon, el focus estava centrat en els atletes en sí. Gestionat per Víctor Millan, president de corredors.cat, la taula rodona estava composada per Marta Galimany, Carles Castillejo, Jaume Leiva i Pablo Villalobos. La sessió estava dirigida a tots aquells atletes i corredors que volen treure el màxim rendiment a la situació actual, molt difícil per tots aquells que es dediquen a la pràctica de l’atletisme i el running.

L’atleta de Valls va ser la primera en intervenir. Galimany va explicar com està vivint aquests mesos tan difícils després d’aconseguir la mínima olímpica “ens diuen poc després que ens haviém de confinar. En un primer moment vaig pensar que era el que tocava, ens van adaptar, em sentia afortunada perquè venia de fer la Marató de Sevilla i per tant estava tornant a començar. Quan s’escoltaven les primeres veus de confinament vam decidir comprar una cinta i mantenir els entrenaments” explica.

Galimany, a més, va fer especial èmfasis en els dies de prevenció per evitar lesions “en Jordi (Toda) m’ajuda amb els massatges, però ell no es fisio, és obvi que necessitem tractament professional. Per evitar problemes faig tres dies de prevenció, els exercicis de força per millorar el to muscular i adaptar-me a la cinta, on corro més o menys com ho faria fora. Em sento afortunada per seguir els mateixos entrenaments” conclou.

Jaume Leiva va ser el segon en participar. L’atleta egarenc va fer una explicació molt destacada de quins criteris i quin sistema seguir per mantenir la forma en època de confinament: “vam començar molt motivats per ser una novetat, però estem en un punt on s’acaben els recursos. Abans de començar una sessió d’entrenament hem de tenir clar els objectius. Per als d’elit ha de ser el manteniment físic i oblidar-nos de buscar el rendiment màxim perquè no podrem. Hem de mantenir el to muscular i estar motivats” explica Leiva.


A través d’una sèrie de diapositives, Leiva va anar mostrant quins utensilis es poden emprar a diari pels entrenaments, quins exercicis son els més destacats per fer el manteniment i les principals parts del cos que es poden exercitar en poc espai a casa. “Tenim sort de poder comptar amb internet, de poder escoltar xerrades com aquestes que ens puguin informar d’exercicis nous i de mètodes per a la millora personal. Els treballs bàsics, el cardiovascular i el muscular, son els primers que hem de tenir en compte. Cal destacar que aquesta època és bona per millorar els nostres punts dèbils, aprofitant que no entrenem a ple rendiment” va explicar l’atleta internacional.

Finalment, l’últim atleta català en participar a la taula rodona va ser Carles Castillejo, entrenador de CastiCáceres i atleta internacional, que va explicar on hem de començar els entrenaments per evitar lesions quan es pugui tornar a l’aire lliure. L’ex atleta de CA Adidas va voler mostrar la forma en la que els atletes han de començar el desconfinament: “Hem d’estar tranquils i mantenir-nos actius. És un perill caure en el sedentarisme. Podem fer activitats diverses de cara a no saturar-nos, jo entreno 30 minuts / 1 hora i per mi aquell és el millor moment. Afrontar bé aquests dies ens permetrà arribar a l’entrenament de fora amb millors garanties” explica Castillejo.

A més a més, va donar algunes claus de cara a poder sortir del confinament amb total seguretat: “hauríem de visitar de manera regular el fisioterapeuta, no vulguem corre el primer dia 10km o 8km, el primer dia hem de sortir a córrer 15/20 minuts suaus, el cos s’ha de posar en marxa de nou. El primer dia no ens passarà res, però a partir del segon o el tercer dia ens començarà a fer mal absolutament tot. El cos no estarà habituat i els hem de tornar a donar el ritme amb calma” va comentar.

La ultima mitja hora es va dedicar a les preguntes dels espectadors, com ara els canvis de superfície dels atletes d’elit, com planifiquen les temporades o el quilometratge màxim que fan durant els entrenaments.

La tercera sessió de corredors.cat “corre i fes salut” serà el proper dissabte dia 25, amb el títol “comunicació i xarxes” i amb la presència d’atletes i periodistes com Albert Jorquera, Isidro López i Arcadi Alibés.

En aquest enllaç trobareu la sessió del passat dilluns

distancia ı mans ı mascareta | ventilació