Agenda: el futur de les competicions

Agenda: el futur de les competicions

De nou us anirem portant les competicions que arriben a partir d’ara, un cop la primera d’elles ja s’ha disputat

La RFEA i la FCA ja han publicat els seus respectius calendaris de cara a finalitzar la temporada 2020 (de fet encara s’ha de disputar tota la part d’aire lliure). A priori, i si les normes sanitàries ho permeten, les competicions haurien de començar a finals d’agost, amb un setembre atapeït i un octubre encara amb proves importants, finalitzant a mitjans de novembre amb la disputa del campionat de clubs català.

D’entrada, a l’estiu començaran les competicions locals, els mítings i les proves preparatòries. De moment, a nivell de ruta, vam viure una prova el passat cap de setmana, amb la disputa de la I Milla Sant Pau, la primera competició oficial post confinament a Catalunya (i arreu de l’estat) i de caràcter benèfic, doncs la recaptació anava destinada a la lluita contra la COVID-19.

Aquest mateix diumenge s’organitza la 1a cursa homologada post confinament de 10k. Serà a Térmens (Lleida) a partir de les 8.30h (al Polígon La Noguera) i organitzada per l’AA Xafatolls i Feetback. Les inscripcions estan limitades a 50 places, amb lloc garantit per a les 16 millors marques.

D’altra banda, aquest cap de setmana es disputa a Nerja (Màlaga) una competició que aplegarà a grans noms de l’atletisme estatal. Objetivo Nerja 2020, a més, tindrà la presència d’atletes catalans, com ara Abdessamad Oukhelfen o Aaron de las Heras. Es disputarà el proper dissabte 4 de juliol a les 20h i es podrà seguir per streaming en el canal de Youtube de la Federación Andaluza de Atletismo.

A casa nostra, la tornada a les pistes serà el proper 11 de juliol. L’estadi Joan de Serrahima acollirà la “Milla del Desconfinament”, una prova organitzada per XipGroc i l’AA Catalunya i que també comptarà amb la presència d’atletes destacats del panorama català. Tindrà lloc durant el matí del dissabte en dues franges, 9.30h i 11h. Això és deu a les mesures de seguretat: els atletes sortiran de manera individual, amb un interval mínim de 3 segons i s’aniran produint a mesura que els corredors arribin a la instal·lació. Hi haurà un màxim de 15 atletes per pista. El recorregut serà de 4 voltes i escaig (1.609 metres).


A més a més, durant el juliol i l’agost s’esperen competicions a nivell local (clubs com el CA Gavà o l’UA Montsià ja preparen les reunions o els controls d’estiu) i també mítings arreu de l’estat i proves d’exhibició. N’estarem pendents en les xarxes socials i en les actualitzacions del calendari al nostre web. De fet, avui, mateix, el CN Banyoles ha publicat a la xarxa social twitter el cartell de les proves de control que organitzaran juntament amb el CA Olot Terra de de Volcans els dies 21 (dimarts) i 29 (dimecres) de juliol, a les 19.30h i a partir de sub16.

Tanmateix, us deixem amb el calendari oficial de la RFEA i la FCA barrejat en les dates previstes de manera oficial. Aquestes competicions començaran el 29/30 d’agost amb una sèrie de controls de la federació catalana i acabaran el 14 i 15 de novembre amb la disputa del campionat de Clubs català.

1a part del calendari.

En aquest mateix sentit, les competicions oficials de la RFEA començaran el 5 de setembre amb a Copa d’Espanya de Clubs de 1a i 2a femení (la Copa Iberdrola) que es disputa a Madrid. El 7 de novembre amb la disputa del campionat sub16 (Granollers) i el 8 amb el campionat de Marató màster (Saragossa) s’acabarà la temporada d’aire lliure a nivell estatal. Cal apuntar que el 19 i 20 de desembre es disputarà el Campionat de Pista Coberta sub16 ajornat al març per la pandèmia.

2a part del calendari.

En aquests enllaços podreu consultar els calendaris de la FCA i RFEA per separat als seus portals web.

Cal recordar que les proves de ruta més destacades del panorama català també es disputaran a partir de setembre, com son la Cursa de la Mercè (20 de setembre), la Marató de Barcelona (25 d’octubre) o la Cursa dels Bombers (29 de novembre). A nivell europeu i internacional, moltes de les grans proves de ruta s’han acabat cancel·lant definitivament, com son Nova York o Berlin.