El millor homenatge a Joan Montserrat
Aquesta setmana, l’atletisme català està de dol per la mort de Joan Montserrat, entrenador de mig fons del Club Esportiu Universitari i de L’Hospitalet Atletisme. A l’inici de la sessió de tarda, s’ha guardat un minut de silenci, però l’homenatge més gran i sentit ha estat el que han protagonitzat dos dels seus atletes guanyant les curses de mig fons: Miquel Sánchez (CE Universitari), en els 800 m amb 1:53.72, davant d’Adrián Gómez (AA Catalunya), amb 1:53.95, i Joan Bru (CE Universitari), en els 1.500 m en una cursa tàctica amb 3:59.39, superant el favorit Àlex Salas (Cornellà At.), que ha marcat 3:59.44.
Adjuntem el document gràfic on hem reflectit l’emotivitat del moment després que Joan Bru guanyés la cursa:
Els millors atletes del campionat
Tres atletes han pujat al podi dues vegades: Andreea Florina Sabou (AA Catalunya) ha guanyat en salt de llargada amb 6.15 m, sent l’única atleta per sobre dels 6 m, i també ha estat segona en els 60 m amb 7.56, darrere de la veterana Nadiam Nori Vargas (At. Femenino Celta), que ha registrat 7.42, la millor marca femenina de tot el campionat. Laura Bou (L’Hospitalet At.) s’ha emportat dues medalles de plata: en els 400 m, on ha estat superada per Sara Gallego (CD Nike Running) per 55.11 a 55.46, i en els 800 m, on ha marcat 2:12.62 per darrere de Lara Alexia Tortell (2:11.50). L’altra doble medallista és Celia Payrato (FC Barcelona), amb dos bronzes en 60 m (7.57) i 200 m (24.70), prova liderada per Guillermina Belén Cossio (FC Barcelona) amb 24.56.
La millor marca de tot el campionat ha estat per a Artur Coll (CA Fent Camí Mislata), amb 5.40 m en salt amb perxa.
La millor marca femenina (segons la taula hongaresa) ha estat la de Nadiam Nori Vargas en els 60 m (7.42), pràcticament al mateix nivell que els 8.42 d’Emília del Hoyo (Avinent Manresa) en els 60 m tanques, qui s’ha imposat a Mireia López (CA Tarragona), que ha fet 8.52.
Altres atletes destacats
Marta Mitjans (CD Nike Running) s’ha imposat amb comoditat en els 1.500 m amb un temps de 4:31.62.
Guillem Crespí (Barcelona At.) també ha guanyat amb autoritat els 60 m amb 6.78, per davant de Jordi Belenguer (FC Barcelona) amb 6.90 i Arnau Monné (Facsa-Playas de Castellón) amb 6.94.
Ona Bonet (CD Nike Running), atleta Sub-20, ha guanyat amb claredat el salt d’alçada amb 1.81 m, no gaire lluny de la seva millor marca personal (1.86 m), que és rècord català de la categoria.
Aaron Solà (AA Catalunya) ha hagut d’igualar la seva millor marca personal per guanyar el duel de llançament de pes contra el veterà Jotas Ortega, llançant 16.73 m davant dels 16.25 m de l’atleta del Cornellà Atletisme.