«FCA, recorda el meu nom»

«FCA, recorda el meu nom»

Ja portem un any de nova junta. Un nou projecte liderat per la presidenta de la Federació Catalana Atletisme, Mercè Rosich on es pretén girar com un mitjó la gestió de la federació. Tots estem expectants i des d’aquest mitjà intentem estar pendents de tot aquest moviment. Amb les premisses de PROMOCIÓ, TECNIFICACIÓ i COMUNICACIÓ, ahir era el dia d’aquesta darrera.

Nova «marca comercial»

La nova FCA ahir nit va fer la presentació de la seva nova marca a la seu del carrer Trafalgar a Barcelona, amb la presència de diversos membres de la Junta Directiva, de clubs catalans i del món de l’atletisme català, hem pogut presenciar els primers moments oficials del nou logotip i els nous colors corporatius. Una nova «marca comercial» que juntament amb l’escut oficial han de transmetre el valor de la federació destil·lat del procés creatiu: Fidelitat – Confiança – Ambició. A més, com a part de la nova estratègia de branding, la Federació ha presentat el que és el manifest que serveix de fil conductor per marcar la filosofia actual de la institució.

«Teníem tres grans reptes en aquest inici de mandat, un d’ells era el canvi de la comunicació i fer-nos visibles. Ens vam marcar tirar-ho endavant amb fidelitat, complicitat i ambició. Respirem molta il·lusió i volem promoure una societat activa, dinàmica i il·lusionada, reivindicant l’esforç que significa l’atletisme. I per això vam decidir trobar una marca fresca, actual, que representés tot el que volem aconseguir».

Mercè Rosich
El nou manifest de la Federació Catalana Atletisme – Daniel Meumann

E2S, l’empresa executora

L’empresa escollida per portar a terme ha estat E2S Creativa, agència especialitzada en màrqueting i publicitat dirigida vers el branding esportiu. La Núria Sala, directora creativa, presents a la sala juntament amb Marc Amposta, copy creatiu, han estat els encarregats d’explicar els motius d’escollir el nou logotip i els nous colors.


«volem generar un gran impacte entre els i les atletes i seguidors i seguidores de l’atletisme, de totes les edats i disciplines, hem volgut potenciar l’acrònim FCA, mantenint el dinamisme i explorant l’escala de colors. A més a més, us portarem unes aplicacions molt atractives, que la mateixa marca ens doni l’opció d’ensenyar quelcom atractiu i rellevant».

Núria Sala

A partir d’ara, aquest nou logotip i els nous colors els podrem veure a les competicions, als comunicats oficials, al roll-ups, plafons i material divers de la Federació Catalana d’Atletisme, i formarà part del nostre imaginari diari.

Núria Sala, de l’agència E2S, durant la presentació de la nova marca de la FCA – Daniel Meumann

Nou equip

La Federació continua professionalitzant diverses àrees, i la de comunicació no és menys. Ja des del setembre passat es va fer un equip amb Miriam Santamaria i Jordi Lacambra (vell conegut d’aquesta redacció) recalçat pel personal de la federació. Aquest equip ha sofert una recent modificació, ja que per motius laborals la Miriam deixa pas a una nova incorporació, Êllâ Bestué, com a nova Directora de Comunicació de la FCA, que juntament amb el Jordi (col·laborador extern) capitanejaran aquesta transició.

Aquests canvis s’aniran aplicant progressivament amb aplicatius, una nova web, un dossier comercial per poder començar a vendre «atletisme» a la recerca dels recursos econòmics tancant aquest procés tot just iniciat avui.