S’està canviant el paviment de la pista d’atletisme exterior però algun dels grups d’entrenament del Centre es queixa per la poca rapidesa a l’hora de finalitzar-les. El CAR explica que tot es deu a les condicions meteorològiques.
El CAR de Sant Cugat està renovant el paviment de la pista d’atletisme exterior des de principis de novembre, de cara a millorar les condicions d’entrenament dels grups atlètics d’elit. No obstant això, i segons ens expliquen atletes del mateix CAR, les obres estan a mitges i sembla que encara no hi ha termini per finalitzar.
Pel que sembla, durant el desembre van acabar una de les fases i els hi van explicar als grups d’entrenaments (entre ells l’entrenat per Àlex Codina) que mancaven dues setmanes de treball, però encara no s’ha pogut finalitzar i els atletes es queixen de la situació, doncs, segons ells, amb altres parcel·les i parts de la instal·lació on es practiquen altres esports, les obres han tingut la durada establerta.
Segons s’explica des d’un dels grups de tanques i velocitat del CAR de Sant Cugat, la situació a vegades no els hi permet entrenar amb condicions, fet que els porta a desplaçar-se a Rubí o a la pista on entrena el Muntanyenc, al mateix municipi, a les instal·lacions de La Guinardera. Un dels problemes és haver de transportar sovint les tanques del CAR, doncs les rutinàries de la pista de Rubí son molt pesades. Malgrat tot, des del CA Rubí els hi han facilitat unes de més lleugeres i millors per l’entrenament diari.
Òbviament, la comoditat no és la mateixa i els atletes que entrenen al CAR no poder tenir el mateix nivell d’activació muscular si han d’escalfar o fer una part de l’entrenament en una pista i la part tècnica amb tanques en una altra a quinze minuts en cotxe.
Des del CAR, i preguntat per Carrer Lliure, admeten que no hi ha un termini de finalització exacte però s’espera que sigui en un període curt de temps, al llarg de les properes setmanes. La causa del retard, segons s’explica des del centre, és perquè la meteorologia resulta determinant en la finalització d’aquesta renovació i s’ha de tenir en compte en tot moment. Segons els tècnics, les temperatures nocturnes feien impossible treballar-hi, doncs el producte de poliuretà no hauria fet la reacció química adequada i s’hagués format una pista molt dura i fora de normes.
Segons el CAR, durant aquesta setmana s’han reprès les actuacions per mirar d’acabar-ho amb el mínim de temps possible, tot i que els atletes admeten que tot ho veuen igual.
De moment però, els i les atletes de tanques han de fer mans i mànigues per poder entrenar amb condicions degut a les situacions de les obres del paviment.