Jordi Lacambra
11 de novembre de 2019
Canvis en el proper campionat de catalunya de clubs
La FCA ha publicat la llista de competicions de cara a la propera temporada. Properament també es publicarà el nou format del campionat de Catalunya de clubs, amb canvis importants.
La Federació Catalana d’atletisme va anunciar el llistat de competicions per a la temporada que començarà el proper gener. Malgrat tot, la Pista Coberta tindrà el seu inici, com cada temporada, a meitat de desembre, amb les disputes dels primers controls sub16-18-20 i absolut, i amb els controls de proves combinades.
A nivell de campionats catalans, els primers en arribar seran el Campionat de Clubs B (11 gener) i l’A (12 de gener). A nivell individual, el primer serà el Campionat de Catalunya sub23 (26 de gener), seguit del Campionat Absolut, el 9 de febrer. L’1 de març arribarà el Campionat sub18 i el 7 del mateix mes el Campionat sub20. Finalment, el dia següent (8 de març) es disputarà el Campionat sub16. En aquest enllaç es pot veure el calendari complet.
També es va fer públic el calendari de Marxa (amb l’inici a Manresa a mitjans de novembre), de Ruta i d’Aire Lliure, amb la novetat de la disputa de les jornades del Critèrium Joan de Campmany durant el mes de maig i el Campionat Absolut durant el cap de setmana del 6-7 de juny, quan en les últimes edicions es disputava al juliol. La disputa dels JJOO i el canvi en l’inici de temporada (aquest any, al gener) ha fet que totes les competicions (Des de les escolars fins a les internacionals) s’hagin comprimit en el calendari.
Però els canvis més destacats arribaran amb la disputa del Campionat de Catalunya de Clubs. Històricament, la coneguda com a “lliga catalana” es disputava en dues jornades on els punts hongaresos seleccionaven en quina final quedava cada club. En les quatre finals es decidia el guanyador absolut i el guanyador de cada lliga. Aquesta temporada canviarà aquest sistema. Durant l’assemblea de clubs es va arribar a l’acord de disputar la lliga en només dues jornades, eliminant la final. Durant aquests dos dies es sumaran punts per cada posició aconseguida i al final les puntuacions donaran una classificació. Els dos primers clubs pujaran a la divisió superior i els dos últims baixaran a la categoria inferior. Inicialment seran 4 divisions (amb possibilitat d’una cinquena) les que es creen en aquest nou format. A priori, els grups quedarien així a l’espera de noves entitats que hi vulguin participar:
Campionat Catalunya Clubs A: FC Barcelona – AA Catalunya – Cornellà At. – ISS-L’Hospitalet – Avinent Manresa – CA Igualada – Lleida UA – JA Sabadell
Campionat Catalunya Clubs B: CA Canaletes – U Colomenca At – GEiE Gironí – Barcelona At. – UA Montsià – CA Tarragona – CA Granollers – CA Laietània
Campionat Catalunya Clubs C: CE Universitari – CA Gavà – CA Mollet – CA Nou Barris – CA Terres de l’Ebre – GA Lluïsos-Mataró – CA Sant Celoni – CA Sant Just
Campionat de Catalunya Clubs D: CA Vic – CE Penedès – CA Castellar – CA Montornès – CA Molins – CA Canovelles – UA Barberà – CA Parets
La data definitiva es decidirà més endavant, amb l’acord de tots els clubs, malgrat que es parla de la seva disputa durant la primavera (abril) o durant la tardor (novembre). Tanmateix, aquesta propera temporada es crearà la ‘Copa Catalana de Clubs’, una competició semblant a la E-Sports Cup que vam veure el passat 3 d’agost, organitzada per la RFEA. En aquest cas, seran els vuit millors clubs catalans qui s’enfrontaran en una sola jornada, a mig programa masculí i mig femení.
L’oficialitat d’aquestes competicions es farà pública en els propers dies, un cop sapiguem les dates amb l’acord dels clubs amb la FCA.