Pere Ocaña
26 de gener de 2019
Camp. Catalunya PC Absolut i Sub23
Per circumstàncies del calendari de Pista Coberta d’aquesta temporada 2019, el proper diumenge 27 es celebrarà a Sabadell de manera conjunta el Campionat de Catalunya en categoria absoluta i Sub23.
A continuació farem un ràpid repàs de les actuacions més destacades i els
enfrontaments més interessants que podem trobar:
categoria masculina:
En el 60 mll trobem 3 joves atletes que han baixat dels 7” a la present temporada, Bernat Canet, Arnau Monté I Joan Martínez. Mentre que en el 60 mt la disputa pot estar entre Arnau Erta, Marc Galé i Gerard Mateu Porras.

El 200 m sembla que el títol hauria de ser per un dels 2 homes que han baixat del 22” a la volta a la pista, com son Alex Kingué i Oriol Madí. La prova del 400 m, serà brillant amb un bon grup de catalans com són Javier Delgado, Pau Fradera, Aleix Porras, Daniel Ponce i Guillem Valls i amb en Mark Ujakpor que participarà “fora de concurs”.
Entrant en el migfons, en el 800 m
el títol pot estar entre Brahim Fateh, Miquel Domènech i Adrià Mas. Mentre que
en el 1.500 m el primer lloc del
podi sembla clar per en Llorenç Sales i la resta de places estan molt obertes
entre Alejandro Rodríguez, Pol Moya, Santiago Catrofé o El Mehdi Abounajah.

Passant als salts verticals, els millors saltadors d’alçada catalans del moment són Xesc Tresens i Marc
Sánchez i en el cas de la perxa la
victòria sembla clara per en Dídac Salas, que de ben segur intentarà novament
el 5.65m que és la mínima pel Campionat d’Europa de PC.
-
Dídac Salas Foto: (Teo Tovar / Atletisme Català)
En el salts horitzontals, el triomf a la llargada podria estar entre Jaime Guerra i Jordi Yoshinori Matsuoka
que han saltat 7.40m i 7.31m respectivament aquesta temporada. Pel que fa al triple salt, aquesta temporada Jaime
Guerra i Yulen Sayago han saltat 15m o més i ben a prop amb 14.73m es troba
Robert Diez, que en temporades anteriors havia arribat a saltar més de 16m.
Per finalitzar el repàs masculí, el triomf en el pes sembla clar per José Javier Ortega que avantatge en més de 1
metre a Eloi Rovira.
Categoria femenina:
El 60 mll sembla que serà cosa de dues atletes, les companyes d’entrenament i deixebles de Ricard Diéguez, Estela Garcia i Cristina Lara. En el 60 mt, tres són les atletes que han corregut per sota dels 8.80, Alba Manzano, Xènia Benach i Aitana Radsma.

En el 200 m podríem veure un
duel entre Jaël Bestué i Anna Obradors, dues atletes que estan fent un gran
inici de temporada en el 60 mll, però que en aquest cas s’han decantat pel
doble hectòmetre. El títol del 400 m
pot estar entre dues atletes del FC Barcelona, Carmen Sánchez Silva i Laura
Hernández.

La prova curta del migfons, el 800 m compta amb grans absències, el que provoca que sigui una cursa molt oberta amb opcions per Marina Guerrero, Sonia Nasarre o Claudia Illa. En el 1.500 m sembla que serà clara la victòria per Montse Mas, amb interès per veure el rendiment de la jove atleta Júlia de la Piedra en aquesta distància nova per ella.
En els salts verticals, sembla que el títol de salt d’alçada pot estar entre María Artero 1.73m i Aina Rabadán
1.68m. Mentre que en el salt amb perxa
indiscutiblement la favorita és Mònica Clemente que recentment va establir un
nou Rècord de Catalunya en 4.32m.

Amb les absències destacades de les atletes de proves combinades, en el salt de llargada la victòria podria ser
per Cora Salas que enguany ha saltat 6.02m, i acompanyant-la en el podi podrien
estar Maria Gallo i Mar Vico. En el triple
salt, tres atletes per sobre dels 12m, Nora Thaer, Rosa María Buscà i Diwa
Vila, tot i que Nora amb 12.79m és favorita.
En el pes, és favorita la
llançadora de martell Laura Redondo per ser la única per sobre dels 12m, a
continuació en el rànquing trobem a Olga Morraja amb 11.61m